امروز : جمعه 4 خرداد ماه 1397
ساعت:
پایگاه آموزشی مقابله با مصدومیت - تروما

روشهای انجام تمرینات قدرتی توسط افراد نخاعی

روشهای انجام تمرینات قدرتی توسط افراد نخاعی



شما به عنوان یک فرد نخاعی یا معلول ، بسته به نوع ناتوانی خود می توانید تمرینات قدرتی را با استفاده از وسائل زیر انجام دهید :













برای انجام برخی از این گزینه ها ممکن است لازم باشد که شما به باشگاه بروید ، و یا اینکه باید جائی از خانه ی خودتان را به آنها اختصاص داده و تجهیزات مورد نظرتان را که اغلب گران قیمت هم هستند ، خریداری کنید .


اما معمولا" استفاده از باندهای کشی ورزشی ، جزو گزینه های موثر و کم هزینه محسوب می شوند . آنها می توانند درجات مختلفی از مقاومت را فراهم کنند و تقریبا "در هر جا و مکانی قابل استفاده هستند .


علاوه بر اینها شما می توانید با کمی مشکل تر کردن فعالیت های روزانه خود ، و حتی با انجام یکسری از کارها ی خودتان که به طور معمول شخص دیگری آنها را انجا م می دهد ، قوی تر شوید .


برخی از دستگاههای قدرتی که برای عموم مردم ساخته شده ا ند ، می توانند توسط افراد مبتلا به آسیب نخاعی که ضایعه آنها تا حد C5 است هم مورد استفاده قرار گیرند . با این وجود ممکن است آنها قادر به انجام تمام تمرینات موجود بر روی یک ماشین خاص نباشند. بهترین کار این است که شما دستگاه مورد نظرتان را قبل از خرید امتحان کنید ، و ترجیحا" با یک فیزیوتراپ در مورد تعیین مناسب بودن آنها برای شما ، مشورت نمائید . قیمت این نوع از دستگاهها از 400 تا 2500 دلار متفاوت است .

کسانی که عملکرد دست های شان کاهش پیدا کرده می توانند باندهای کشی که دارای دستگیره های خاص هستند را خریداری کنند . همچنین این وسائل می توانند به ویلچر و یا درهای دارای حلقه ها و یا جاهای دیگر بسته شوند .

در واقع هر کسی می تواند بصورت خلاقانه ای از آنها استفاده کند و یا می توان آنها را به روش های مختلف ، به جاهای متفاوت وصل نموده و از آنها استفاده کرد .

نکته دیگر این است که این امکان وجود دارد که هر کسی می تواند آنها را همراه خود داشته باشد و می تواند در طول زمانهای مناسب مثلا" مواقعی که در حالت انتظار بسر می برد ( مثلا" وقتی منتظر وسیله ی نقلیه است ) یا مواقعی که احساس می کند نیاز به یک وقفه و استراحت در طول فعالیت های روزانه ی خود دارد ، یک برنامه ورزشی فوری را با استفقاده از آنها اجرا کند .


در یک مطالعه تحقیقاتی که چند سال پیش انجام گردیده بود ، دیده شد که یکی از شرکت کنندگان ، از باند ورزشی خود که همیشه همراه خود داشت ، در داخل اتوبوس استفاده می کرد ، بطوری که آن را به بالای یکی از میله های اتوبوس قلاب می کرد و در طول مدت رفت وآمد خود به دانشگاه یک برنامه ی کامل ورزشی را انجام می داد ، سپس آن را باز می کرد و در داخل کیفش قرار می داد .


افرادی که از ناحیه ی دستهای خود محدودیت حرکتی دارند ، می توانند از دستکشهای مخصوص بنام میت ( mitts ) و یا مچ بند های دست برای گرفتن دستگیره ماشینهای ورزشی یا دمبلها استفاده نمایند .

انواع میت
آندسته از افرادی که مشکل تعادل یا ثابت نگه داشتن بدن خود را دارند ، می توانند ازتسمه یا باندهای مخصوص برای حفظ وضعیت مناسب بدن خود روی ویلچر کمک بگیرند . بطورکلی وزنه ها را می توان برای انواع مختلفی از تمرینات استفاده نمود.



****
منبع : مقاله " روشهای انجام تمرینات قدرتی توسط افراد نخاعی " - مترجم : مهندس عباس کاشی - e mail : ohealth2007@yahoo.com) -انتشار: مرکز ضایعات نخاعی نخاعی -دی ماه 1391- برگرفته از http://sci.washington.edu




 نوشته شده توسط : Admin      در تاريخ : 1396/10/23        ساعت : 21:27     

تعداد نظرات (0)
بازگشت



امتیاز شما به این مطلب :  

     
نظر شما در مورد این مطلب :
     
نام :
آدرس سایت :  
ایمیل  :  
پیام * :
  1. کلیه مطالب عنوان شده باید  منطبق با  اصول و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  2. مطالب پس از تایید مدیر سایت قابل مشاهده برای عموم خواهد بود.
  3. در صورت تمایل به  ثبت آدرس سایت  ، آنرا با فرمت http://www.yourWebSite.com  وارد نمایید.
  4. درصورت تمایل به ثبت  ایمیل ، آنرا با فرمت emailAddress@EmailProvider.com  وارد نمایید

نظرات دوستان

هيچ مقداري پيدا نشد